Zoeken
  • Lemon Copy

#GouweOuwe: 4 tips van John Lewis

Het aftellen naar de Christmas Ad van John Lewis & Partners is weer begonnen. Terwijl we met smart wachten op de 2019-advertentie blik ik graag nog even met je terug naar 2017:


In de John Lewis-campagne van 2017 staat het kleine jongetje Joe centraal dat vriendschap sluit met het monster onder zijn bed. Net als in de vorige jaren is het verhaal doorspekt met emotionele thema’s als liefde, vriendschap en familie. En – ook niet onbelangrijk – binnen een uur al ruim 35.000 keer gedeeld op Facebook en 8.200 keer geliked op Twitter.


John Lewis begrijpt al jaren dat een goed verhaal mensen in beweging brengt. Dat inzicht is niet alleen belangrijk als je wilt dat een klant iets bij je koopt, maar ook als je binnen je eigen organisatie mensen wilt raken. Misschien begrijpt niet iedereen hoe een verhaal kan bijdragen aan verbinding op de werkvloer of is het niet duidelijk wat de optimale mix van informatie en emotie is. Herkenbaar? Dit kun je leren van John Lewis: Lees de hele blog hier

12 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven